Vragen over het visum
Wat is een visum?
- Een visum is een document welke in sommige landen – waaronder Turkije – verplicht is om het land binnen te mogen. Aangezien Turkije geen verdrag heeft met Nederland of België, is een visum voor Nederlandse en Belgische burgers verplicht. Tot 10 april 2015 kunt u het visum nog bij aankomst kopen voor € 25. Bij ons kunt u vooraf uw visum kopen voor € 24,95.
Wat heb ik nodig om een visum aan te vragen?
- U heeft een Nederlandse of Belgische ID-kaart of paspoort nodig, welke nog minimaal 6 maanden geldig moet zijn bij aankomst in Turkije. Verder is het natuurlijk raadzaam om al een reis naar Turkije te hebben geboekt. Tot slot heeft u een betaalpas (iDeal of Mister Cash) nodig om te kunnen betalen.
Hoe lang is het visum geldig?
- Uw visum is 6 maanden geldig, u kunt echter niet langer dan 90 dagen onafgebroken in Turkije verblijven. U kunt bijvoorbeeld wel meerdere keren in een half jaar tijd naar Turkije gaan.
Wanneer kan ik het visum aanvragen?
- U kunt uw visum 3 maanden voor uw vertrek naar Turkije aanvragen en uiterlijk 24 uur voor aankomst.
Op mijn visum staat “valid until”, wat houdt dit in?
- De datum die staat bij valid until, is de datum tot wanneer uw visum geldig is. Dit betekent dus niet dat u tot die dag in Turkije moet verblijven, maar enkel en alleen tot wanneer uw visum geldig is.
Vragen over het aanvragen
Ik heb een fout gemaakt tijdens het aanvragen.
- U bent zelf verantwoordelijk voor het invullen van de correcte gegevens. Wij kunnen helaas uw aanvraag niet ongedaan maken. Toch adviseren we u om ons per direct te mailen of te bellen, indien wij uw aanvraag nog niet in behandeling hebben genomen, kunnen wij de fout wellicht voor u corrigeren.
Waarom kost een e-visum € 24,95?
- Het visum op het vliegveld kopen, kost tegenwoordig € 25. Wanneer u dit rechtstreeks online bij de Turkse overheid aanvraagt, via www.evisa.gov.tr, betaalt u $ 20.70. U bent echter wel verplicht om met creditcard te betalen en de website of telefonische ondersteuning is niet beschikbaar in het Nederlands. Bij ons kunt u het visum voor Turkije online aanvragen voor € 24,95 en betalen via iDeal of MisterCash. Wij vragen dus een meerprijs voor kosten die wij moeten maken zoals; transactiekosten, administratiekosten, investeringen in een goed doel, BTW en dergelijke.
Moet ik al mijn voornamen invullen?
- Ja, u dient al uw voornamen in te vullen, exact hoe deze in het paspoort staan vermeld.
Hebben al mijn medereizigers een visum nodig?
- Ja, een visum is namelijk persoonsgebonden dus iedereen die met u meereist naar Turkije, heeft een visum nodig. Ook uw baby of oudere kinderen die bij u in het paspoort staan, hebben een visum nodig.
Kan ik ook gewoon mijn roepnaam invullen?
- Neen, u dient al uw voornamen in te vullen, zoals ze staan vermeld in het paspoort.
Ik heb na de betaling geen mail ontvangen, is er iets fout gegaan?
- Wanneer u het visum heeft aangevraagd, ontvangt u meestal binnen een uur de bevestigingsmail. Heeft u een visum aangevraagd en geen mail ontvangen? Neem dan even contact met ons op.
Ik heb mijn visum aangevraagd maar nog niet betaald.
- Indien u het visum voor Turkije heeft aangevraagd maar nog niet heeft betaald, kunt u ons een mailtje sturen waarna wij u opnieuw een mail sturen met daarin de betaallink.
Kan ik mijn aanvraag nog annuleren?
- Wanneer u alles heeft ingevuld en betaald, is het helaas niet meer mogelijk om uw aanvraag te annuleren.
Waarom moet ik de voornaam van mijn ouders invullen?
- Dit hoeft u alleen in te vullen indien de reiziger minderjarig is.
Kan ik mijn aanvraag met spoed aanvragen?
- In principe leveren wij uw visum binnen 24 uur, maar meestal binnen enkele uren. Wanneer u het visum met spoed nodig heeft, kunt u bij het aanvragen er voor kiezen om uw visum met spoed te behandelen. Wij leveren dan binnen 15 minuten.
Welke achternaam vul ik in als ik getrouwd ben?
- Wanneer u (als vrouw) getrouwd bent, staat er meestal “e/v van” op uw paspoort. Voor het visum hebben wij echter alleen uw meisjesnaam nodig.
Moet ik Den Bosch of ‘s-Hertogenbosch invullen?
- Wanneer uw geboorteplaats bijvoorbeeld Den Haag of Den Bosch is, moet u de plaats invullen zoals deze op uw paspoort staat. Dit is dus de volledige plaatsnaam: ‘s-Hertogenbosch of ‘s-Gravenhage.
Ik kan mijn (Nederlands) documentnummer niet goed lezen.
- Bekend probleem. De cijfers op een Nederlands paspoort zijn niet altijd even duidelijk. Zo kan het cijfer “0″ lijken op een kleine letter “o”. Of bijvoorbeeld een “g” op een “9″. Nu is het zo dat de letter “O” niet voorkomt op het Nederlandse paspoort. Verder is het goed om te weten dat uw documentnummer altijd eindigt op een cijfer.
Ik heb een reisdocument maar geen Nederlandse of Belgische nationaliteit.
- Indien u wél een reisdocument heeft maar geen Nederlandse of Belgische nationaliteit, kunnen wij uw visum niet aanvragen. U moet uw visum regelen via het Turkse Consulaat in Rotterdam of in Antwerpen. Zie voor meer informatie: http://www.turkishconsulate.nl of http://antwerp.cg.mfa.gov.tr.
Ik heb een Surinaams paspoort.
- Wanneer u een Surinaams paspoort heeft, is een visum Turkije ook noodzakelijk. Sterker nog, het visum is dan alleen online verkrijgbaar en dus NIET op het vliegveld. Wij kunnen het visum helaas niet voor u aanvragen, het visum kost bovendien twee keer zoveel als normaal. U zult bijgevolg het visum direct via de Turkse overheid moeten aanvragen.
Vragen over Visum voor Turkije.nl
Waarom investeren jullie in een goed doel?
- Op vakantie gaan is natuurlijk altijd leuk. Visum voor Turkije.nl vindt het belangrijk dat er aandacht wordt besteed aan mensen die in armoede en verdrukking leven. Om die reden willen wij ons steentje hierin bijdragen.
Waarom Visum voor Turkije.nl en niet een ander visumbureau?
- Wij vinden het belangrijk dat u correct en op tijd uw visum ontvangt. Wij leveren weliswaar binnen 24 uur, maar vaak duurt het slechts enkele uren. Wij nemen uw aanvraag met zorg in behandeling. Altijd controleren wij of er niet eventuele onjuistheden zijn in uw aanvraag. Mochten wij iets vreemds zien, dan bellen wij altijd even om de gegevens met u door te nemen. Dit maakt onze service beter en persoonlijker.